Hete kolen zorgen voor brandje in schuur; vrouw lichtgewond

 

Heemstede – Een avondje barbecue├źn is voor een vrouw uit Heemstede minder goed afgelopen. Bij het aanmaken van de barbecue zondagavond had men iets teveel kolen op de barbecue gelegd. Omdat de barbecue nog maar net aan was dacht men dat het geen kwaad kon om de kolen eraf te halen en weer terug te stoppen in de zak.

De zak met kolen werd vervolgens teruggezet in de schuur. Enkele uren later zag de vrouw lichte rook uit de schuur komen en ging daarop een kijkje nemen. In een paar uur tijd was de zak met kolen gaan smeulen en kwam de schuur vol te staan met rook. Bij het openen van de schuurdeur kwam er veel rook naar buiten zetten, en tot overmaat van ramp trapte de vrouw met haar voet nog op een hark.

De gealarmeerde brandweer kwam met spoed ter plaatse om het vuur te bestrijden. Bij aankomst van de brandweer bleken de bewoners dit al gedaan te hebben. Bij controle door de brandweermannen bleek het vuur volledig gedoofd te zijn.

Omdat de vrouw veel rook had ingeademd en door de hark lichtgewond was geraakt aan haar voet werd een ambulance opgeroepen om de vrouw na te kijken. De vrouw kon na een controle in de ambulance weer terug naar huis.