Brandend matras zorgt voor veel rookontwikkeling in CGGZ Gebouw Zuiderpoort

 

Haarlem – In een slaapkamer bij het CGGZ Gebouw Zuiderpoort aan de Amerikaweg is woensdagavond een matras in de brand gevlogen. Om elf uur ging het automatische brandalarm af en werd de brandweer al gealarmeerd. Tijdens het aanrijden werd duidelijk dat er daadwerkelijk brand was, en werden meerdere brandweerwagens en ambulances opgeroepen.

Het brandje in de slaapkamer was snel geblust. Ambulancebroeders hebben enkele personen nagekeken wegens rookinhalatie.

Met een overdrukventilator is de rook uit het pand geblazen.